Slechts 17 kilo en zeer wendbaar

De VHE+ is de meest wendbare 29-er die momenteel op de markt is. Geen énkel ander merk slaagde erin om een 29" e-bike te bouwen met zo'n korte wielbasis en achterbruglengte. Daarnaast bestaat het monocoque frame uit Japanse carbonvezel, waardoor het gewicht van de e-bike lekker laag blijft. Het frame weegt slechts iets meer dan anderhalve kilo, en de complete ED9 VHE+ weegt slechts 17 kilo. 

Shimano Di2 en E-8000 motor

De fiets is voorzien van een Shimano accu van 504 Wh, een E-8000 motor en het elektronisch schakelsysteem Shimano XT Di2. Je hoeft de status van de Di2 nooit te controleren. Reden? Zelfs als de batterij geen energie meer heeft om de motor aan te sturen, dan is er wel nog voldoende stroom om maandenlang te kunnen schakelen. Het is overigens mogelijk om een extra batterij aan te schaffen zodat het bereik van de e-bike kan worden verdubbeld. 

ED9 VHE+ e-bike wielermagazine

Lege batterij?

Batterij onverhoopt leeg? Het ontkoppelingssysteem van de motorunit wordt dan omgezet zodat er geen extra wrijving is. Je e-bike wordt dan eigenlijk gewoon een standaard all terrain bike met wat extra gewicht. Je pedaalefficiëntie blijft echter gewoon hoog. 

De ED9 VHE+ e-bike is verkrijgbaar in maten M en L, en is compatibel met 29" en 27,5+" wielen. Een sterk staaltje techniek met Japanse degelijkheid en finesse. 

Terug naar nieuwsoverzicht